
Hallo medestrijders,
Het einde van de cursus nadert nu met rasse schreden...
Als ik de websites lees over mediawijsheid, dan zou je dit onderwerp ook weer kunnen
koppelen aan privacy en veiligheid.
Er zijn toch wel veel valkuilen op het internet en zeker voor kinderen. Zij zijn het meest gevoelig voor prikkels van buitenaf en er zijn zoveel verleidingen voor ze op het internet.
Ik heb de site http://kinderconsument.nl/ eens goed doorgelezen, want dat vind ik wel een aanrader.
Daar staan hele bruikbare tips voor ouders op, zoals www.pimpjefoon.nl. Hoeveel ouders hebben al met hun handen in de haren gezeten, als ze erachter komen dat hun kinderen via hun mobieltje weer eens in een misleidende ringtones reclame zijn gestonken?

Ook www.surfsafe.nl is een goede en informatieve site. Voor kinderen is er :
http://www.surfsafe.nl/kids.php. Kinderen kunnen daar een quize doen, waarin ze op een speelse manier worden gewezen op de valkuilen van het internet.
En zeker een aanrader is: www.pestweb.nl. Goed dat daar aandacht aan wordt gegeven, zowel voor kind, leerkracht en ouders.
Voor CODA zou je op de pc's van de jeugdafdeling deze sites gratis kunnen zetten en misschien is het een idee om een speciale "vader en moeder" computer op de jeugd of ergens anders neer te zetten, waarop men alleen informatie kan raadplegen over mediawijsheid en andere belangrijke onderwerpen betreffende kinderen
Willeke alias Boekhoekje
Hallo Willeke
BeantwoordenVerwijderenBen je van kleur verschoten. Ik word er wel vrolijk van.
Ha Mik.punt,
BeantwoordenVerwijderenHa, ha, ja ik dacht, ik doe weer eens een ander jasje aan... Tenslotte is het lente!
Wacht ff, zonnebril moet op bij deze felle kleur. Nog 1 dingetje of niet dan boekhoekje, nog ff doordingen.
BeantwoordenVerwijderen