
Hallo medestrijders,
Terwijl de regen zachtjes tikt tegen m'n raam, ben ik ding 11 alweer aan het afronden.
De laatste dagen ben ik regelmatig aan het stoeien geweest met de aquabrowser en eerlijk gezegd, ik weet nog steeds niet wat ik er nou echt van vindt...
Ik ben al een paar keer op de site van bibliotheek Amsterdam geweest, me braaf aangemeld en rondgeneusd..
Het is allemaal wel leuk opgezet, maar ik ben nog niet om... Voegt het, buiten de catalogus om, nu zoveel toe voor de klant?
En daar doe je toch voor, niet? Het enige wat dan wel makkelijk is, is als je niet meer precies weet wat de titel of auteur was, dat je dan wel suggesties krijgt aangereikt. Het nut van 'my discoveries' zie ik ook niet zo.
Ik vind het persoonlijk wel leuker om op gebied van kunst of geschiedenis met de aquabrowser te gaan zoeken. Dan krijg je informatie en afbeeldingen die je normaal over het hoofd zou kunnen zien.
Neem bijvoorbeeld; http://aqua.geschiedeniszeeland.nl/ (Ik heb deze ook toegevoegd op m'n blog) Dat gaat over de geschiedenis van Zeeland en heb je alles bij elkaar.
Archief, beeldbank, collecties van een groot aantal Zeeuwse musea etc.
Dat is al compact, het gaat over Zeeland en thats it!
Ik denk dat als straks het archief en beeldbank togevoegd zijn aan de auabrowser het een stuk interessanter voor de klant wordt.
Ondertussen blijf ik wel aquabrowser gebruiken, dus wie weet...
Willeke alias Boekhoekje

