Willeke's Boekhoekje

vrijdag 26 februari 2010

Ding 11



Hallo medestrijders,

Terwijl de regen zachtjes tikt tegen m'n raam, ben ik ding 11 alweer aan het afronden.
De laatste dagen ben ik regelmatig aan het stoeien geweest met de aquabrowser en eerlijk gezegd, ik weet nog steeds niet wat ik er nou echt van vindt...
Ik ben al een paar keer op de site van bibliotheek Amsterdam geweest, me braaf aangemeld en rondgeneusd..
Het is allemaal wel leuk opgezet, maar ik ben nog niet om... Voegt het, buiten de catalogus om, nu zoveel toe voor de klant?
En daar doe je toch voor, niet? Het enige wat dan wel makkelijk is, is als je niet meer precies weet wat de titel of auteur was, dat je dan wel suggesties krijgt aangereikt. Het nut van 'my discoveries' zie ik ook niet zo.

Ik vind het persoonlijk wel leuker om op gebied van kunst of geschiedenis met de aquabrowser te gaan zoeken. Dan krijg je informatie en afbeeldingen die je normaal over het hoofd zou kunnen zien.
Neem bijvoorbeeld; http://aqua.geschiedeniszeeland.nl/ (Ik heb deze ook toegevoegd op m'n blog) Dat gaat over de geschiedenis van Zeeland en heb je alles bij elkaar.
Archief, beeldbank, collecties van een groot aantal Zeeuwse musea etc.
Dat is al compact, het gaat over Zeeland en thats it!

Ik denk dat als straks het archief en beeldbank togevoegd zijn aan de auabrowser het een stuk interessanter voor de klant wordt.
Ondertussen blijf ik wel aquabrowser gebruiken, dus wie weet...

Willeke alias Boekhoekje

woensdag 10 februari 2010

Ding 10



Hallo medestrijders,

Terwijl het buiten steeds harder begint te sneeuwen, bezig met 'podcasting' ..
Op zich geen straf, want het is net een snoepwinkel, je kan er bijna niet mee stoppen. Er is op dit gebied zo veel te zien en te horen, dat je wel een selectie moet maken waar je geinteresseerd in bent...
Ik heb een aantal websites gevonden die een overzicht geven van podcasts, zoals:
http://podcasting.startpagina.nl/ ; http://podstart.nl ; http://podcast.jouwpagina.nl

Ook leuk is een website van een universteit waar je je toekomstige leerkrachten via de podcast kunt beluisteren : http://www.fairfield.edu/library/lib_podcasts.html
En dit is de podcast van het rijksmuseum met audiotours: http://www.rijksmuseum.nl/podcast?lang=nl . Is toch geweldig, downloaden, op je mp3 en voila op weg naar je museum ! Zelf heb ik via de RSSfeeds een kookprogamma bij m'n netvibes geplaatst.
http://www.kisp.be/podcast/feeds/kisp_podcast_koken.xml

Ook een goede tip was van Diane, namelijk taalcursussen. Zelf heb ik iTunes op m'n computer.
Je gaat dan naar de iTunes store, podcasts en dan naar onderwijs. Kies maar uit, ik ga voor Chinees...

Videohosting is natuurlijk helemaal leuk, vooral op muziekgebied. Daar gebruik ik zelf het meest you tube voor. Ik wilde een filmpje in dit bericht plaatsen, maar blogger geeft steeds een error. Een podcast van muziek had ik al op m'n blog staan.

Ik heb via youtube naar bibliotheken gezocht, en daar staan een aantal filmpjes van diverse bibliotheken. Ik kwam een filmpje van mr.Bean in de bieb tegen. Dus dan maar op deze manier: http://www.youtube.com/watch?v=RyDY0hiMZy8

De vraag wat CODA ermee zou kunnen doen? Nou,voor het museum een podcast met een audiotour, zodat mensen thuis al geprikkeld worden wat CODA te bieden heeft.
En misschien is voor de bibliotheek en archief videohosting wel wat. Virtuele uitleg van stamboom onderzoek...Of een oplaadpunt in de hal van CODA zodat publiek zelf hun favorieten kunnen downloaden, noem maar op.

Ik krijg blauwe vingers, niet van de kou, maar van het tikken. Dus ik stop. Voor meer goede tips wil ik betaald worden...

Willeke alias Boekhoekje

NOS Nieuws

Populaire berichten


Delicious

Terschelling

hoezo hebben de palestijnen geen eigen staat?

hoezo hebben de palestijnen geen eigen staat?
voor artikel, klik op afbeelding.

BosNewsLife - Christian News Agency

Eenheid


De Meester bad voor eenheid van de leden
Logisch, zij zijn het Lichaam van de Heer
Maar kerkgeleerden hebben uitgevonden
Dat Vader ‘t niet verhoord heeft; keer op keer
Menen zij zélf éénheid te moeten maken
Die er al is, ver boven het verstand
Van wie eenheid van denominaties zoeken
De Here wist nog van geen kerkverband

Hij heeft gedacht slechts aan de éne kudde
Die Hij verzamelt als het éne Hoofd
Het volk uit alle natiën en talen
Van eerstelingen, die hebben geloofd
In Christus’ Lichaam zijn zij één geworden
Niet in een kerkleer of belijdenis
Van het zoveelste genootschap hier op aarde
Dat in de hemel heus bekend niet is

De Heer bad voor de éénheid van de leden
Nog ongehinderd door theologie
Die oorzaak werd van repeterend breken
In weerwil van de éne Monarchie
Geen kudden zijn het die de kudde vormen
De Herder, die elk schaap persoonlijk kent
Bemoeit zich heus niet met kerkleer en synodes
Gaf in één Woord ons maar Zijn testament




Johan Th. Bos