Willeke's Boekhoekje

vrijdag 18 december 2009

Ding 7



Hallo medestrijders,

Alweer een opdracht voltooid. De meeste sites maak je je het beste eigen als je regelmatig blijft zoeken, reageren en lezen, je moet dat wel een beetje verdelen anders krijg je vierkante ogen :) Net als andere collega's ben ik al bij een paar sociale sites zoals hyves en schoolbank. Ik heb, bijvoorbeeld mijn blog op hyves gezet. Zo kun je ook CODA promoten met bijvoorbeeld tentoonstellingen. Schoolbank heeft ons geholpen om oude klasgenoten terug te vinden voor een reunie die we laatst hebben gehad.

Liberty Thing is een leuke site waar je je boekfavorieten kunt delen met anderen, ook voor tips. Maar of ik dit nu regelmatig ga gebruiken zal de toekomst leren. Het aanmelden bij Archief 2.0 is ook gelukt, je krijgt een aardig mailtje terug om je welkom te heten. Ik heb daar wat rondgesnuffelt en dat is wel een site die voor ons als CODAburgers zinnig is. Je deelt daar toch als collega's ervaringen uit.

Willeke alias Boekhoekje

zondag 6 december 2009

Codadingen 6

Hallo medestrijders,

Na twitteren nu bookmarks en Delicious onder de knie en ik ben het met Mama Mia eens, je wordt er hebberig van en het werkt verslavend! Je wilt steeds meer toevoegen, dat heb je ook met Netvibes, maar je moet wel tijd hebben om ook alles weer te bekijken...
Het is wel makkelijk om via de bookmarks je sites te "bundelen" en het is ook leuk dat anderen weer door jouw blog op een idee worden gebracht.
Zeker als je weblog op een bepaaald thema is afgestemd. Daarom kan het voor CODA ook bruikbaar zijn om bookmarks op de website te zetten als er een bepaald thema speelt, zoals bijv. in de bibliotheek met de loverboys.

Nou, op naar ding 7 het zal me weer benieuwen....

Willeke alias Boekhoekje

maandag 30 november 2009

Microbloggen met twitter



Hallo medestrijders,



Ook het twitteren behoort nu tot mijn specialiteiten.. Ik weet niet of ik er persoonlijk veel gebruik van ga maken, want volgens mij twitteren we al genoeg zo in de omgaanstaal, maar goed, je weet maar nooit..
In ieder geval weet ik nu hoe het werkt en daar gaat het toch om.
Ik weet niet of het echt boeiend is voor CODA, misschien komt dat nog. Ik krijg wel de indruk dat het twitteren nog echt in de twitterschoenen staat.

zaterdag 14 november 2009

coda dingen 4 afsluiting

Hallo medestrijders,


De laatste weken heb ik rondgesnuffeld op de sites die door Codadingen werden aangeraden. Sommigen daarvan vind ik bruikbaar en heeft ook leuke mogelijkheden zoals http://bighugelabs.com/ Deze linkt ook naar Flickr en dat is een prettige bijkomstigheid.

http://www.web20badges.com/ Deze site vind ik persoonlijk niet zo boeiend, maar voor mensen die regelmatig badges moeten maken, is het handig. Een nederlandse site zoals http://www.fotoaanpassen.nl/ is no nonses, duidelijk in gebruik, je hoeft je ook niet aan te melden, ook een zegen. Bij de meesten moet je je toch registreren. Ik denk dat de doorsnee fotograaf aan zo'n site genoeg heeft, maar wil je wat creatiever zijn, dan loop je hier wel weer vast...


Met de laatste site heb ik een foto gemanipuleerd. Het gaat om deze vlinder. En dit is wat er van geworden is ...

Willeke alias Boekhoekje

Codadingen 4 vervolg

Hallo medestrijders,



Onder het genot van koffie, weer eens verder met de 23 dingen.Ik heb nu een pop art poster van mezelf ontworpen. Nou ja, ontworpen is een grooot woord, maar toch..

Hij zou maar in een museum hangen, he. Misschien een idee voor CODA. Van ons allemaal een pop art aan de muur....

Willeke alias Boekhoekje

woensdag 4 november 2009

Ding 4


Hallo medestrijders,

Tussen de was en boodschappen door, weer bezig geweest met de volgende opdracht...
Ben op een paar sites al wezen neuzen en heb al wat dingetjes uitgeprobeerd.
Zoals op bighugelabs. Informatie is er genoeg en vervelen hoef je je zeker niet. Als je genoeg tijd hebt, kun je lekker aan het knutselen.
Ik moet me er verder nog wat in verdiepen om een goed beeld te krijgen wat al die sites nu te bieden hebbben. Dit is in ieder geval het resultaat van het bewerken van een statieportret (of is het staatsie?) met fd's Flickr Toys.




En nu duik ik in het nieuwste boek van Dan Brown, anders krijg ik het nooit uit want het is me toch een pil!

Willeke alias Boekhoekje

woensdag 28 oktober 2009

Afronding ding 3


Hallo medestrijders,

Dit is dus een van de foto's die ik op Flickr heb gezet. Daar ik zelf nog geen digitale camera heb, heb ik deze foto's van onze vakantie op Terschelling (door mijn broer gemaakt) maar geplaatst...
Ik had dus niet veel ervaring met "gerommel" met foto's op mijn pc .
Maar ik moet zeggen dat het best te doen was, soms ging het mis, dan nog maar een keer geprobeerd en voila!
Er gaat beslist nog eens een digitale camera komen, en dan te bedenken
dat ik in mijn jonge jaren nog een tijdje bij een fotograaf heb gewerkt.
Flickr is een mooie site, maar ik kan me voorstellen dat mijn album.nl
ook veel gebruikt wordt. Het is een overzichtelijke site, zeker voor senioren, die niet goed in Engels zijn.
Voor CODA zou er zeker een mogelijkheid zijn om te werken met een van deze sites. tenslotte kun je gratis reclame maken voor je bedrijf..... Ook voor mensen die beperkt zijn door een handicap, kunnen d.m.v. bijv. een progamma als Flickr bereikt worden en zien wat er in Coda zoal te zien is.
Net zoals Carin vertelde dat je op Google Earth soms beter een schilderij of beeld kan zien dan in het echt. Maar ja, hoe krijg je ze dan weer CODA in? Het verhuren van het museum als studio of zo? Of een virtuele toer van een virtuele toer. Want waarom zou je dan nog zo'n groot gebouw moeten hebben?
Zucht, ik kom er niet meer uit.


Willeke alias Boekhoekje

http://www.flickr.com/photos/httpboekhoekjeblogspotcom/sets/

zaterdag 24 oktober 2009

Ding 3 opdracht 2


Hallo medestrijders,
Bij de opdracht om eens na foto's te zoeken van bibliotheken, musea etc. ben ik in "mijn stijl " maar gaan zoeken naar het Bijbels museum...
Daar vond ik deze afbeelding van de offerdienst door de levieten in de tabernakel, gemaakt door Leendert Schouten op schaal.
meer informatie te vinden op:
Willeke alias Boekhoekje
Bron: eucharisto deo

donderdag 22 oktober 2009

Coda ding 3

Hallo medestrijders,
Het is me gelukt om een foto van Flickr te uploaden en te plaatsen.
En dat in betrekkelijk korte tijd!
Oefening baart kunst, geldt ook hier voor. je moet niet te bang zijn om dingen uit te proberen en dat werkt toch het beste..
Omdat je blog toch een persoonlijke tint heeft, heb ik gekozen om een bij te plaatsen.
Een mannetjesbij is in het hebreeuws het woord Dar en dit is afgeleid van het woord Dabar. In het Nederlands betekent het : Woord!
Zoals sommigen misschien weten is de bij laatste tijd aan het verdwijnen, men staat voor een raadsel....
Een bij produceert honing en honing heeft weer veel met het Woord te maken, denk bijv. aan Psalm 19 en de geschiedenis van Samson. Er valt natuurlijk veel meer over te zeggen.
Nieuwsgierig? Ik hoor het wel.
Willeke alias Boekhoekje
bronvermelding:
Days _C

donderdag 8 oktober 2009

Opsporing verzocht!


Hallo medestrijders,

Opsporing verzocht..... De dolende ridder is zijn paard kwijt en is daarom het spoor bijster.
Help hem weer in het juiste spoor!

Willeke alias Boekhoekje

Coda Ding 2

Hallo medestrijders,

Na tot diep in de nacht (ja, ja) druk te zijn geweest met Rss feed, kan ik tot mijn grote vreugde mededelen dat deze opdracht volbracht is...
Het aanmelden bij Netvibes ging gesmeerd, vooral na het zien van het filmpje van Rob Coers.
Er is genoeg te lezen over de RSS op internet, vooral over het nut ervan. Wel vreemd dat het toch niet zo ingeburgerd schijnt te zijn als je zou verwachten.
Om er goed in te komen bij Netvibes is het een kwestie van uitproberen en zorgen dat het dus niet je nachtrust kost, want het is verslavend!
Het is niet altijd duidelijk welke site RSS heeft, want sommigen werken dus gewoon met URL en dat maakt het niet altijd even duidelijk.
Ook moet je uitkijken dat je zelf niet omkomt in het nieuws, want het gevaar is dat je je voor teveel sites gaat aanmelden.
Ook de opdrachten allemaal keurig afgewerkt.
Verder nog een leuke tip. Via de site van : http://nl.ask.com/#subject:blspg:1
kun je ook feeds zoeken en je gelijk aanmelden.

Willeke alias Boekhoekje

dinsdag 6 oktober 2009

foto

Hallo medestrijders,

Ik hoorde via "geheime bronnen" dat er meer bloggers problemen hebben met het plaatsen van
de foto's.
Ik ben er uit! Bij het aanmelden als volger wordt er gevraagd of je je profiel wil bewerken.
Dat ga je dus doen en dan verschijnt je foto/plaatje. Automatisch opent deze nu bij iedereen die je wilt gaan volgen.

Groetjes,
Boekhoekje

maandag 5 oktober 2009

Ding 1 vervolg

Hallo medestrijders

De kop is eraf en mijn blog is in de lucht! Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief, het is wel even wennen waar je bepaalde handelingen moet doen (en waar niet!)
Op zich is Blogger een duidelijke site. Je kunt zelf bepalen of je je blog eenvoudig van opzet houdt of dat je het wat uitgebreider aanpakt.
Niet alles is nieuw voor me, omdat we een aantal jaren geleden ook een cursus van Rob Coers hebben gevolgd. Maar ik moet het allemaal wel weer even "opfrissen".
Als ik op internet ga zoeken wat Web 2.0 allemaal inhoudt, zie ik dat er erg veel informatie beschikbaar is.
Zelf doet het me denken aan de G20, waarvan Bos zei dat een soort wereldregering is op economisch gebied... Dus het plaatsen van al die landen onder een 'kopstuk'.
Web 2.0 is World Wide Web in fase 2 en moet dus straks al die websites bundelen in een platform. En dit is mijn beschrijving van Web 2.o in een verkorte versie. Waren ze in de politiek ook maar zo kort van stof :)

Wordt vervolgd...

Ding 1

Hallo medestrijders,

Nadat we vorige week bezig zijn gegaan met de cursus, ben ik nu m'n blog aan het opleuken.
En dat is dus erg leuk om te doen, zelfs als je vast loopt :)
We hebben in de cursus een account aangemaakt en zijn via blogger een eigen blog aan het maken. Eigenlijk heb ik braaf de favoriete weblogsoftware gebruikt en dat gaat tot nu toe gesmeerd.

Groetjes,

Boekhoekje

donderdag 1 oktober 2009

NOS Nieuws

Populaire berichten


Delicious

Terschelling

hoezo hebben de palestijnen geen eigen staat?

hoezo hebben de palestijnen geen eigen staat?
voor artikel, klik op afbeelding.

BosNewsLife - Christian News Agency

Eenheid


De Meester bad voor eenheid van de leden
Logisch, zij zijn het Lichaam van de Heer
Maar kerkgeleerden hebben uitgevonden
Dat Vader ‘t niet verhoord heeft; keer op keer
Menen zij zélf éénheid te moeten maken
Die er al is, ver boven het verstand
Van wie eenheid van denominaties zoeken
De Here wist nog van geen kerkverband

Hij heeft gedacht slechts aan de éne kudde
Die Hij verzamelt als het éne Hoofd
Het volk uit alle natiën en talen
Van eerstelingen, die hebben geloofd
In Christus’ Lichaam zijn zij één geworden
Niet in een kerkleer of belijdenis
Van het zoveelste genootschap hier op aarde
Dat in de hemel heus bekend niet is

De Heer bad voor de éénheid van de leden
Nog ongehinderd door theologie
Die oorzaak werd van repeterend breken
In weerwil van de éne Monarchie
Geen kudden zijn het die de kudde vormen
De Herder, die elk schaap persoonlijk kent
Bemoeit zich heus niet met kerkleer en synodes
Gaf in één Woord ons maar Zijn testament




Johan Th. Bos