Ik moet nog aan de gang met flickr... Ik ben het spoor niet bijster, maar de dolende ridder. Zijn weblog kon ik niet openen, omdat hij w.s. de naam veranderd heeft.
De Meester bad voor eenheid van de leden
Logisch, zij zijn het Lichaam van de Heer
Maar kerkgeleerden hebben uitgevonden
Dat Vader ‘t niet verhoord heeft; keer op keer
Menen zij zélf éénheid te moeten maken
Die er al is, ver boven het verstand
Van wie eenheid van denominaties zoeken
De Here wist nog van geen kerkverband
Hij heeft gedacht slechts aan de éne kudde
Die Hij verzamelt als het éne Hoofd
Het volk uit alle natiën en talen
Van eerstelingen, die hebben geloofd
In Christus’ Lichaam zijn zij één geworden
Niet in een kerkleer of belijdenis
Van het zoveelste genootschap hier op aarde
Dat in de hemel heus bekend niet is
De Heer bad voor de éénheid van de leden
Nog ongehinderd door theologie
Die oorzaak werd van repeterend breken
In weerwil van de éne Monarchie
Geen kudden zijn het die de kudde vormen
De Herder, die elk schaap persoonlijk kent
Bemoeit zich heus niet met kerkleer en synodes
Gaf in één Woord ons maar Zijn testament
Hallo medestrijder, ik heb zojuist uren geprobeerd om met flickr verder de komen en dat is voor een deel gelukt. Welk spoor ben je bijster?
BeantwoordenVerwijderenHallo Mies,
BeantwoordenVerwijderenIk moet nog aan de gang met flickr...
Ik ben het spoor niet bijster, maar de dolende ridder. Zijn weblog kon ik niet openen, omdat hij w.s. de naam veranderd heeft.
Is de dolende ridder al opgespoord of is hij in flickr zijn paard kwijt geraakt.
BeantwoordenVerwijderen